пʼятниця, 28 березня 2014 р.

Модуль 4

Оцінювання... Половина роботи вчителя, яка займає більшу частину його часу.

Метод проектів пропонує формуюче оцінювання - реально одна з найпотужніших його речей, які можна використати у шкільній практиці. Чітка систематизація, величезний банк методів та інструментів оцінювання - просто чудово. Єдиний мінус: якщо впровадити все це у реальне життя, то оцінювання діяльності учнів займатиме 90% усього часу життя вчителя. Перевірка (чи навіть швидкий огляд) всіх контрольних списків, форм оцінювання і самооцінювання кожного учня - скільки все це займе часу?

Можна тішити себе думкою, що все це більше потрібне учням, а не вчителю, і не обовязково все це контролювати. Але ж ми знаємо учнів: немає контролю - немає і віддачі, лише постійний контроль стимулює подолання природних лінощів. Впроваджувати лише елементи - це вихід.

 Варто чітко виділити 5 цілей оцінювання (і, відповідно, розробляти під них потрібні інструменти):
1.Визначення навчальних потреб учнів
 2.Спонукання учнів до самоспрямування у навчанні та співробітництва
 3.Відслідковування прогресу в навчанні учнів
4.Перевірка розуміння учнями особливостей власного мислення та спонукання їх до самопізнання
5.Визначення рівня здобутих учнями знань та отриманих навичок

Оцінювання:
Для виявлення навчальних потреб учнів: вивчення робіт учнів, графічні схеми, таблиці ЗХД, мозкова атака.


Організаційні форми проведення самооцінювання:
Контрольний список оцінювання, проведення рефлексії у блогах, написання рецензій на роботу товаришів, форми оцінювання та самооцінювання, відгуки від однолітків,
  • чіткі критерії оцінювання від самого початку проекту;
зразки та приклади якісних робіт та рекомендації щодо їх підготовки;
можливість відслідковувати свій прогрес у навчанні;
можливості для надання конструктивного зворотного зв’язку від інших учнів та отримання коментарів від інших для покращення своєї роботи.


Немає коментарів:

Дописати коментар